Isnin, 20 September 2010

saye tak tau nak kata ape?

assalamualaikum...
jam 03:29
hari selasa kot...
lama tak tulis ada niat tapi bak kata orang peghlih nih~"segan" haha pemalas la...bukan malu2 wat pe nak malu bukan de orang nampak tapi Tuhan ada...da malam2 ni eh da pagi bute nih tak reti la mata nak katup wat camana td den lapaq ayaq nescafe...mai secawe! JD dah pueh p merantau ke bilik kawan sume da lelap ada la si NANA .NORA DANISH .SALEHA . yang masih tak reti2 nak tidor..takpa la depa kelaih pukoi 11 aku semilan da kene masuk studio..aih maleh sungguh nak masuk kelas vokal tapi maleh2 takleh layan  sangat sbb bawu lepas cuti raye takkan nak malas dah!
buat rumet yang sudah ketiduran NURHIKMAH AHMAD. selamat tidoq na~~~
jelez la tgk org dapat tido sbb aku ni jenis susah tdo malam samapai rumet dulu HALIMATON SAADIAH penah la wat satu brosure pasal insomia ke pe yg penyekit org takmo tdow nih! huh memg den takle lupa la rumet fes ni macam2 kenangan ..ada satu malam den bangun2 tengok2 den tengah peluk sesuatu..nak buke mate takut gak sbb  semacam jerk rasa  rupe2nyer si maton..tidow sebelah aku nasib baek masa tuh aku tak sebesAq nih!hahaha ..matun kata :'aku takut a num..." sampai sekarang kalau aku sedih aku akan menangis di bahu beliau yg agak sedap untuk melelehkan air+taik mate ni..hehe...
rumet kedua bernama AYNI NADIA..sweet jer..teringat td kata2 seorang hamba;;kalau bilik dulu..m...malas aku nak kata sbb ..hm...biaq la...
nak caka[ pasai pe ea?
 ok kita akan cakap pasai DEATH.
OK?
hmmmmm..
arituh aku p la sepital kat umah sbb da lemuih dengan sepitai kangaq yang asek2 kalao p takde pe2 a...bile balik hspital gerik terus dapat detek penyekit aku...ngkome penah dengor pasal tiroid tak?mesti penah kan?
masuk sepital dengan penuh kemalsan..sebenonyer aku dah kene sound ngan nenek dan ayah dan adek aku yg jd nes tuh...sbb aku wat derk jerk...aku takut sebeno ngan jarum tuh... pi sana pulak kene amik darah... dahle aku jenis takcukup darah amikle pulak kan pastu jalan tehuyung hayang macam jetli bekungfu mabuk melintas jalan raya ditengah kepanasan...alhamdulillah aku bejaya jugak sampai umah dengan penuh tenaga!
 tgu 3 minggu lepas raye laye la pi la balik sepital dengan takutnya sbb nak tgk blood test pastu dr tanya ada keturunana kanser tak?bederau darah!aku kata takde..pastu dr tanya makan lalu tak?sejuk tak?selalu letih tak?aku angguk jerk bekali2 ..dr cino tuh kat 'lu sakit tiroid..itu bengkak dekat tengkuk..tapi saya manyak helan ini sakit akan bagi pesakit kurus kkering tapi lu laen macam! malu bukan kepalang!nes2 sume senyum kambing hehehehe..yela aku taw aku gemuk tapi jangan la peli sangat dokte woi! ha kang aku da marah ni..!hehe..tp ..
jd den pon diberi ubat lagi menambahkan koleksi dan khazanah ubat2an aku...balik dengan seribu 1 kebanggaan !dapat ubat sempena hari raya!ubat tuh memg kasi selera makan aku lagi naik/.taktau taun depan ade lag pogram the biggest loser tuh nak masuk jugak ..(iklan)
balik2 aku repot la kat abah ..'abah dr kate ore ada tiroid' abah:'mu ni takde aih ngaji mati doh!"hahahahahahah
aku gelak sekuat hati,,taktaw dalam hati gembira ke sedih ...yg pasti perkataan yg tekelua"kalu ore mati abah amikle laptop ore .ore wakaf kat abah"abah pon senyum sambil mencedok lauk dalam pinggan"mu kalu nak mati bia mati sebulan lepas mu kijo..bawu aku dapat rasa gaji mung!"hahahahaahahha
 aku kadang tak paham gak ngan abah aku dalam anak dia tengah menghitung hari bape hari le lagi buleh hidup buleh die kata gituh! hai nasib badan,,,takpe at least aku terubat dengan kata2 abah..

*buat kawan kalau aku sampai ajal dulu dr korang aku mintak ampun banyak2...aku tau aku banyak wat orang tak suke ngan aku..kdg2 mulut aku laser  kdg2 aku tak cakap kadang aku  nampak biadap! ntahle...mintak maap ye ngkome..halalkan makan minum aku...kalau ade hutang halalkan yea..kalau banyak tuntuk ngan abah aku hehe...die banyak duit!

dah lame tak rase nikmat paling besar!dah lama aku mati sebena nyer..mati hati...
ntahle betul gak kate ma aku.."anum nanti da masuk sekulah mengajar takyah la ngaja muzik lagi...tak sesuai ngan anum..sekarang ni pon lama ma tak denga anum ngaji...hehe lama ke ma??adela tapi tak selama dulu skarang short form jer time die kalau bace \\...tu la.. penah dengar sorang pakcik berkata bila iman jatuh bibir akan sentiasa meperkatakan sesuatu yg lalai...telinga akan sentiasa kata mendengaq nyanyian lalai..umpatan..hati akan sentiaa bersangka buruk...hm...

 dah lama takrase cinta yang terhangat!dh lama takrase kasih yang membara!dah lama!
apelagi...???
 banyak kali dok tasmik dan tarjim ayat surah attaubah :41..infiru...
berangkatlah kamu....

mungkin betul kata ma ...
aku serahkan kat Allah apa yang ditetapkan,,sbb kalao aku yg gile2 merancang Allah yang Super Menentukan!
 jadi pe lagi kawan2!!!!
jum le kite bangun dari selimut yg tak sampai 3 kilo untuk berdua-duaan dengan Pencipta kita...
jumle kite basahkan sejadah kite dengan ayor mate yang bertakungkan dose2 kite!
mohle~

ape yang aku ngomong hari ni adalah berniatkan satu!
meningkatkan kecintaan kite kepada yg Sebenarnye,,,tiada niat lain...
semuga kita dimatikan dalam keimanan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

karang le ape kome nak karang..