Isnin, 6 Disember 2010

salah ke aku gemok?

salam..
 ngehe tajuk arini macam bes je..dah lama nak tulih tp banyak kali pk betui ke dak ni?
bukan pe kadg2 org nampak kite ok tp sebenanya dalam diri Allah je yg taw..
kadg2 korg terfikir tak yg korg dok mengata aku selama ni ade x pikir perasaan aku?

memang la nampak aku ni ok je(ceh xleh bla ayat angkut bakul seniri) tp selama mana aku nak saba...selama mana...salahke...salahke aku gemuk..memg salah sbb mencacatkan pemandangan kn? tp pe hak korg nak kata aku macam2?korg tade hati n perasaan ke?memg syok dok gelak aku yg sangat gemuk ni..bila org da gemuk baru korg tau...dengan menjadikan aku bahan boneka.takpela nak wat cane(ayat pujuk) sume org de mulut nak tutp takn boleh.agaknya bile Allah dah tutup mulut kotg baru korg tepikir apa korg da wat selama ni.
 hm alkisah kegemukan aku ni tadela femes cam paris hilton masuk lokap.,maya karin ke(weeeeeee) fasha sanda dan pakwe kesayangnnya.,tp bolehla aku nak abo aku memg gumuk dr dalam kandungan lagi(heheh kata ma aku la)



ingt tyme sekulah dulu aku penah frust sbb turun kelas las sekali..n x makan nasi sminggu.berat turun 12 kg.
 sume org tekejut..hehe rugi tak amik gamba tyme tuh.
 pastu lepas spm aku diet gak le tp tade la drastik gile cume tak makan nasi gak 2 bukan.tp aku kuat air manis.turun 10 gak..lebey kurg 65 berat masa tuh..

bile masuk maktb..heheh..masa foundation ok lg.ooo yea walaopon aku gemuk aku suke besukan.satu fakta yg korg kene caya..tp sbb aku kuat makan make aktviti sukan aku just mementenkan berat bdan sahaja...
INI GAMBA TYME MULA2 MASUK MAKTB(MALAM ASPREASI KASIH)
(65 kg)


dan gambo sekrg..jeng jeng jeng..

 tyme ni (85 kg )ok?
dan lagi..hehe maapla ye sume gamba tade muke pasai saye ni pemalu..wink wink..
 hehe yg ni( 88 kg)

wahhhhh banyak kemajuan dan yg paling latest mencecah 92.3kg setelah dimaki dan di mcaci oleh amoi yg agak santek
 jap jap


ok?
 jd tgok la gamba ni pueh2 dan amik la iktibr,,










2 ulasan:

  1. Salam ukhti

    Thanks for sharing..

    Akak paham perasaan anum..sabar itu adalah yg terbaikkan..mmg bkn mudah nak sabar tp hikmahnya banyak..tp sabar dgn usahalakan..bkn sabar je tak b uat apa2..

    rajin2 update k..bukti telah menunjukkan anum bole turunkan berat badan..insha Allah dgn usaha dan keazaman anum bole melakukannya..

    tak salahpun nak gemuk asalkan sihat..jd kena pastikan pemakanan tu menyihatkan..tul tak..kalo kurus sakit pun tak bagus kan :)

    BalasPadam
  2. num..xsalah gmuk itu..
    usah dgr kata2 dr org andai itu tidak mgundang mslah ksihatan pd kite

    BalasPadam

karang le ape kome nak karang..