Sabtu, 21 November 2009

"Allah yg bri kita sakit Allah yg menyembuhkan kita..



salam pertemuan...hadiah dari Illahi yg menganugerahkan tenaga buat hambanya menggerakkan jari jemari menulis seseuatu yang sudah lama diimpikan...


Sejak 2 menjak ni...

hatiku tak keruan mengenangkan apa yang terjadi..

sehingga suatu hari selepas memberi salam solat Isyak,aku langsung jatuh..tak bermaya...belum sempat ku buang telekungku yang membaluti sekujur tubuh..aku dah tak berdaya...aku tak berdaya menahan ujian ini...kurasakan darah mengalir ke kepala ku dengan begitu laju seperti kereta F1 memecut di litar Sepang..pintu bilikku dibuka oleh mekna..


jauh..jauh..nun disebalik pintu dikuak...

kuterdengar sayup..sayup..."jangan tdo lagi buka telekung dlu num..."


aku mengalih pandangan ke arah Mekna seperti mengalihkan batu yg sangat berat...


"nape num???num.. num....!!bangun...!!!!"


ku cuba jua senyum ke mekna...


namun linangan air mata yg ku hamburkan....
ya Allah ujian apa ni...???
aku tak tahan lagi..
sungguh aku insan yg lemah..jgn kau uji jika tidak aku mampu...
Ya Allah....
puas aku ke hospital mencari penawar sakitku...namun tak kunjung hilang..semakin ku ubati semakin terasa denyutan dikepala..suatu ketika selepas sujud terakhir disurau nurul iman...
sakitku hilang serta merta!!
ya Allah rupa2 nya inilah penawar sakitku...
merapatkan dahi ke lantai ...
bersujud kepada Mu di saat kepalaku di hujung kaki saf depan...
betapa hinanya aku...
ya Allah aku bersyukur ....

"Allah yg bri kita sakit Allah yg menyembuhkan kita.."masih ku ingat kata cek nor..

La tahzan Innalah ha Maana

Kamu yang benci aku,aku tahu ,mungkin Allah tengah berbicara denganku..
kamu yang aku sayang sampai bila aku takkan benci kamu kerna aku tahu aku sayang kamu kerana kita ditemukan Allah...Kamu..aku pohon ampun andai kamu sudah tidak cinta sama aku..kamu..aku pasrah segalanya ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

karang le ape kome nak karang..